۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۷

رییس اداره تولید و پرورش شیلات آذربایجان غربی خبرداد؛

رهاسازی ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در ۱۳۰ منبع آبی شمال غرب کشور

رهاسازی ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در ۱۳۰ منبع آبی شمال غرب کشور

ارومیه- رییس اداره تولید و پرورش شیلات آذربایجان غربی از رهاسازی ۱۰ میلیون انواع قطعه بچه ماهی گرمابی در ۱۳۰ منبع آبی شمال غرب کشور خبر داد.

هومن شفیع پور در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در سال جاری ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی از انواع کپور ماهیان در این مرکز تکثیر و پرورش یافته است، افزود: این تعداد بچه ماهیان بعد از تکثیر و پرورش و تولید در ۱۳۰ منبع آبی آذربایجان غربی و استان‌های شمال غرب کشور رها سازی می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تولید بچه ماهی، اظهار کرد: کار رهاسازی این بچه ماهی‌ها با هدف بازسازی ذخایر منابع آبی استان آذربایجان غربی و استان‌های شمال غرب کشور و حمایت از تعاونی‌های صید و صیادی در این منابع از امروز آغاز شد.

شفیع پور خاطر نشان کرد: این بچه ماهی‌ها در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی شهرستان پلدشت تنها مرکز تکثیر و پرورش انواع بچه ماهیان در شمال غرب کشور تکثیر یافته‌اند که کار تکثیر و پرورش بچه ماهیان ۱۳۰ منبع آبی آذربایجان غربی و ۵ استان کشور را بر عهده دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ تعاونی و هفت گروه صید و صیادی در استان افزود: دریاچه‌های پشت سد ارس، سد شهید کاظمی بوکان، سد قیقاج، حسنلوی نقده، دریک سلماس، سنجاق مهاباد و سایر منابع آبی غیر شرب محل‌های عمده فعالیت‌های صیادان محسوب می‌شود.

شفیع پور با بیان اینکه ۴۳۰ مزرعه پرورش ماهی در استان مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: سالانه بیش از ۲۰ هزار تن ماهی انواع آبزیان در استان تولید می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد توسعه پایدار شیلات و افزایش تولید آبزیان در استان خواهیم بود.

کد خبر 6255782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha